HTML

Sapka és Funchal

A feszbukom.blogspot.com (finom étel és színház) és a sapkaesfunchal.blog.hu (külföldi utazások) webnaplók technikai kényszerből való egyesített változata

Friss topikok

42. Ely, Cambridge, Brighton, London

2015.09.14. 17:00 hamar

Igen, kissé elmaradt a bejegyzés... Hiszen már szeptember van. 

Mindenesetre semmiféle különleges kalandról nem tudok beszámolni. Sikerült 3 kedves ismerőssel is találkozni, ez volt az egyik cél. A másik, hogy a fővároson kívül valamit a vidéki Angliából is lássak, ez is sikerült. S jó idő volt végig, ami óriási dolog!

A lutoni reptértől nem messze van Ely (ejtsd: í-léj), aminek gyönyörű gótikus katedrálisa van. A templom környéke is nagyon bájos. Cambridge college-ei szintén felejthetetlenek. Azt mondják, Oxford még szebb, de így is élvezet volt ott sétálgatni. Brightonban láthattam a brit tengert, hát, nyomokban sem emlékeztet a mediterrán partokra.

Londonban pedig voltam esti szertartáson a Westminster-apátságban, jártam a british Museumban, mindkét Tate Gallery-ben, a Britainben és a Modernben is, valamint a parlamentben, ami valóban egy gyönyörű épület. A Tower környékét és Greenwich-et kivéve a város nagy részét most már elmondhatom, hogy láttam, a múltkoriban kimaradt híresebb épületek mellett számos szép szecessziós épületet is, pl. a BBC-s sorozatból Poirot lakhelyét, s két találkozóm miatt még Chiswickbe és Wimbledonba is eljutottam.

De London hatalmas és a következő alkalomra is maradt, amit nézni: a Szent Pál katedrális például, vagy a Trafalgaron lévő galériák.

Szóval mindent összevetve a korábbi úthoz képest, amikor alig vártam, hogy hazaérjek, ez egy kiválóan sikerült trip volt. Legközelebb egy Dél-Angliával és Dél-Wales-szel megspékelt látogatás következik, de nem tudom, mikor.

 

 

 

komment

Címkék: anglia london

süti beállítások módosítása